11 marca 2021
SKARGI I WNIOSKI
Skargi i wnioski można składać:
1) Na piśmie w Dziale Administracyjno - Technicznym ul. Legionów Polskich 30, Krzeszowice od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 15:00 oraz środa w godzinach 8:00 - 18:00
2) Elektronicznie na adres: administracja@kczkrzeszowice.pl
3) Poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP) : kczkrzeszowice/skrytkaESP
4) Osobiście lub telefonicznie - ustalanie szczegółowych terminów spotkań (rozmów) w godzinach pracy Działu Administracyjno - Technicznego osobiście lub telefonicznie 12 282 04 01
W sprawie skarg i wniosków przyjmują:
Dyrektor KCZ - poniedziałek 9:00 - 11:00, środa 14:00 - 15:00
Z-ca Dyrektora ds lecznictwa - poniedziałek 11:00 - 12:00, piątek 9:00 - 10:00 - w sprawach podlegających nadzorowi medycznemu
Pielęgniarka koordynująca - wtorek 9:00 - 10;00, czwartek 9:00 - 10:00 - w sprawach podlegających nadzorowi pielęgniarskiemu i dotyczących personelu średniego.
................................................................................................................................................................................................................................................................ 2 sierpnia 2017
PORADNIA LECZENIA BÓLU
Od 22 czerwca 2017 roku w Krzeszowickim Centrum Zdrowia rozpoczyna działalność Poradnia Leczenia Bólu.
Świadczenia udzielane są odpłatnie.
Koszt jednej wizyty - 60zł.
................................................................................................................................................................................................................................................................ 4 maja 2017
ZMIANA W UDZIELANIU ŚWIADCZEŃ W PORADNI REUMATOLOGICZNEJ
Od dnia 5 maja 2017 roku lek.med. Katarzyna Mihułka nie będzie udzielała świadczeń medycznych w zakresie poradni reumatologicznej.
Pacjenci, którzy mieli ustalony termin wizyty do lek. Katarzyny Mihułki proszeni są o kontakt z rejestracją poradni reumatalogicznej w godzinach jej pracy osobiście lub telefonicznie(nr telefonu: 12 282 02 85).
................................................................................................................................................................................................................................................................ 23 stycznia 2017
Komunikat dla pacjentów dotyczący „wstecznego” zgłoszenia do ubezpieczenia
Osoba, która w momencie korzystania ze świadczeń zdrowotnych spełniała przesłanki do bycia osobą ubezpieczoną, ale nią nie była, nie będzie musiała zwracać poniesionych przez Narodowy Fundusz Zdrowia kosztów swojego leczenia. Warunkiem jest „wsteczne” zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego - takie zmiany obowiązują od 12 stycznia 2017 r.
Wprowadzane zmiany nie znoszą obowiązku potwierdzenia prawa do świadczeń i nie przewidują żadnych zmian dotyczących sposobów jego potwierdzania. Od 1 stycznia 2013 r. pacjenci potwierdzają prawo do świadczeń przez:
- elektroniczne potwierdzenie za pośrednictwem systemu eWUŚ,
- złożenie oświadczenia o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej,
- przedstawienie dokumentu papierowego potwierdzającego prawo do świadczeń.
Zgodnie z dotychczasowymi zasadami pacjenci przed uzyskaniem świadczenia muszą potwierdzić prawo do świadczeń opieki zdrowotnej w jeden z wymienionych sposobów, przewidzianych przez ustawę o świadczeniach
Dotychczas, gdy system eWUŚ nie potwierdził prawa do świadczeń, pacjent także mógł złożyć oświadczenie o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej.
Zgodnie z przepisami znowelizowanej ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
osoba, która w momencie korzystania ze świadczeń zdrowotnych spełniała przesłanki do bycia osobą ubezpieczoną (np. żona/mąż osoby ubezpieczonej, uczące się dziecko osoby ubezpieczonej do 26. roku życia),
ale nią nie była (gdyż np. nie była zgłoszona przez osobę podlegającą obowiązkowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu jako członek rodziny) i w momencie korzystania ze świadczeń złożyła pisemne oświadczenie o prawie do świadczeń lub dokumenty potwierdzające prawo do świadczeń,
nie będzie musiała zwracać poniesionych przez Narodowy Fundusz Zdrowia kosztów swojego leczenia w przypadku „wstecznego” zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego.
Warunkiem jest dokonanie przez płatnika składek np. w przypadku pracownika przez pracodawcę, w przypadku zleceniobiorcy przez zleceniodawcę, w przypadku emeryta-rencisty przez ZUS/KRUS, zgłoszenia członka rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego.
Czas na „wsteczne” zgłoszenie to 30 dni od dnia skorzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej albo 30 dni od poinformowania przez Fundusz o wszczęciu postępowania administracyjnego w zakresie obowiązku poniesienia kosztów świadczeń zdrowotnych.
Dodatkowo – w terminie do 90 dni od wejścia ustawy w życie – nie będą wszczynane lub będą umarzane już wszczęte postępowania administracyjne (
ustalające obowiązek poniesienia kosztów świadczeń opieki zdrowotnej za lata 2013-2016) pod warunkiem „wstecznego” zgłoszenia do ubezpieczenia.
Zgłoszenie może dotyczyć takich osób, które w czasie korzystania ze świadczeń mogły być zgłoszone przez osobę podlegającą obowiązkowemu ubezpieczeniu zdrowotnemu - spełniały przesłanki do bycia członkiem rodziny tzn.:
- były dzieckiem własnym; dzieckiem małżonka; dzieckiem przysposobionym; wnukiem albo dzieckiem, dla którego ustanowiono opiekę w ramach rodziny zastępczej lub rodzinnego domu dziecka, do ukończenia przez nie 18 - go roku życia, a jeżeli uczy się dalej - do ukończenia 26 - go roku życia; natomiast jeżeli posiada orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub inne traktowane na równi - bez ograniczenia wieku,
- małżonkiem,
- wstępnym pozostającym z ubezpieczonym we wspólnym gospodarstwie domowym.
Osoby, które zadeklarują, że nie posiadają prawa do świadczeń opieki zdrowotnej, nie mają podstaw do uzyskania świadczenia finansowanego ze środków publicznych, gdyż wprowadzane obecnie rozwiązania nie zmieniają tytułów, jakie uprawniają do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Wprowadzane regulacje dotyczą jedynie niedochodzenia przez Fundusz kosztów udzielonego świadczenia z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej od osoby, której prawo do świadczeń nie zostało potwierdzone.
Jeżeli weryfikacja wykaże, że pacjent złożył oświadczenie o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej, pomimo że nie posiadał takiego prawa (i nie dokonał wstecznego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego) będzie musiał zwrócić Funduszowi koszty świadczeń, które nie wchodzą w zakres podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). W zakres POZ wchodzi porada lekarska oraz badania zlecone i finansowane przez lekarza POZ będące na jego liście.
Kosztów
świadczeń innych niż POZ, czyli m.in. kosztów leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego, wyrobów medycznych dostępnych w aptece na receptę wystawioną przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, a także kosztów świadczeń ambulatoryjnej opieki specjalistycznej (w tym wizyt u lekarzy specjalistów i specjalistycznych badań) oraz świadczeń opieki zdrowotnej udzielonych w pozostałych zakresach
Fundusz będzie dochodził na dotychczasowych zasadach.
................................................................................................................................................................................................................................................................ 6 lipca 2016
PROGRAMY PROFILAKTYCZNE
PROFILAKTYKA RAKA SZYJKI MACICY
Program przeznaczony dla kobiet w wieku od 25 do 59rż ubezpieczonych w Narodowym Funduszu Zdrowia. Badanie można wykonać 1 x na 3 lata.
W celu wykonania badania należy zgłosić się do Działu Administracyjno - Technicznego Krzeszowickiego Centrum Zdrowia w Krzeszowicach ul. Legionów Polskich 30 celem pobrania ankiety na wykonanie badania. Należy posiadać z sobą dowód tożsamości. Zostanie wygenerowany nr badania i sprawdzony status ubezpieczenia . Badanie należy wykonać w dniu otrzymania ankiety.
Harmonogram pobierania materiału do badania:
Poniedziałek | 14,00 - 15,00 |
Wtorek | 8,00 - 10,00 |
Środa | 14,00 - 15,00 |
Czwartek | 8,00 - 10,00 |
Po ankietę uprawniającą do wykonania badania w ramach programu należy zgłosić się w godzinach pobierania materiału.
Wykonywania pobrań i odbiór wyniku w Poradni dla Kobiet Krzeszowickiego Centrum Zdrowia.
................................................................................................................................................................................................................................................................ 2 stycznia 2015
ZASADY REJESTRACJI DO LEKARZY
Rejestracji na wizytę do lekarza można dokonać osobiście, telefonicznie, elektronicznie lub poprzez osoby trzecie.
Rejestracja w godzinach pracy poszczególnych poradni.
Przy rejestracji należy okazać dokument potwierdzający tożsamość pacjenta. W przypadku rejestracji telefonicznej lub poprzez osoby trzecie - dowód tożsamości należy okazać w rejestracji przed udaniem się na wizytę lekarską. W przypadku nie potwierdzenia przez system ewuś statusu uprawnienia do otrzymania bezpłatnego świadczenia medycznego należy przedstawić dowód potwierdzający prawo do jego otrzymania :
1. legitymację emeryta, rencisty;
2. poświadczenie burmistrza (wymagana kserokopia tego dokumentu do pozostawienia w dokumentacji medycznej);
3. aktualne zaświadczenie z ZUS o prawie do bezpłatnych świadczeń medycznych;
4. aktualną legitymację ubezpieczeniową potwierdzoną przez pracodawcę lub aktualny druk RMUA;
5. lub żłożyć oświadczenie o przysługującym świadczeniobiorcy prawie do świadczeń opieki zdrowotnej.
................................................................................................................................................................................................................................................................ 2 stycznia 2015
KARTA EKUZ
Na podstawie karty EKUZ udzielane są świadczenia obcokrajowcom lub osobom pracującym i odprowadzającym składki na ubezpieczenie w zagranicznych instytucjach ubezpieczających będących odpowiednikami Narodowego Funduszu Zdrowia.
W ramach tej karty mogą być udzielane świadczenia medyczne obejmujące pomoc w nagłych wypadkach.
W razie konieczności skorzystania ze świadczenia medycznego w ramach karty EKUZ należy w dokumentacji medycznej pozostawić kopię karty oraz podpisać fakt udzielenia świadczenia medycznego.
Świadczenia medyczne udzielane w ramach karty EKUZ nie obejmują planowego leczenia, na które wymagana jest odrębna zgoda wydawana przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
................................................................................................................................................................................................................................................................